Waarom zou je in deze markt een verkoopstylist inhuren..?

Een huis kopen voelt als een eerste date. De eerste indruk is het allerbelangrijkste en kan je nooit meer overnieuw doen. Hoe voelt het huis? Ruikt het lekker? In de hal weet 90% al of ze het huis gaan kopen of niet. Maar er zijn meer redenen om te kiezen voor samenwerking met een verkoopstylist. 

Ik zeg het maar even bot: als makelaar heb je alle trucs uit de kast gehaald om het huis in je portfolio te krijgen en als dat eenmaal is gelukt, en je de klant hebt verteld hoe geweldig dit huis is, moet je daarna toch de vervelende boodschap brengen dat de bruine schrootjes aan het plafond wit moeten worden en de oranje muur in de voormalige kinderkamer weer wit. Dat kan je maar beter aan een andere partij overlaten als je de relatie goed wilt houden.  

Goede pakkende interieurfoto's zijn het eerste waar potentiële kopers naar kijken. Was dat vroeger misschien de plattegrond of het bouwjaar van de CV ketel, nu wil men het complete interieur zien voor bezichtiging om alvast ' te voelen' of men er zichzelf ziet wonen. En wetende dat maar 10% van de kopers 'er doorheen kunnen kijken' is het toch vaak beter om die oude gebloemde bank weg te halen. Vergeet de kracht van social media niet. Instagram (detail)  foto's zijn echt anders dan de foto's op je site. 

Haal jij als makelaar echt alles uit de kast voor je klant? 

⨀ Na de intake heb je als makelaar nauwelijks meer contact met de verkopers tot aan de kijkdag. Deze verkoop periode heeft best wat emotionele impact op de verkopende partij. ('Iedereen kan straks bij mij naar binnen kijken') Dan wil je toch wel graag dat het er een beetje leuk en opgeruimd uitziet. Ik zorg voor een extra contactmoment met verkopers waarop ik kan meedenken met de op handen zijnde verhuizing en ze tips geven om het huis foto-klaar te maken.

⨀ Ik ken de markt, en kan door de ogen van de potentiële koper kijken en ik weet wat het huis nodig heeft om de doelgroep te bereiken. En dan is het beter dat ík de vervelende boodschap breng ('ik weet dat die gordijnen in 1989 heel veel geld hebben gekost, maar ze moeten er nu toch écht uit') dan de makelaar. 

⨀ Met het aanbieden van een verkoopstylist onderscheid je je in de (zeer krappe) markt. En als het te verkopen huis al helemaal op orde is kan ik een interieuradvies voor het nieuwe huis geven. Toch een leuk cadeau om weg te geven tijdens het acquisitiegesprek!


IK WIL MEER WETEN OVER VASTGOEDSTYLING

 


Nog 4 redenen om CONSELLS zakelijk in te schakelen;

SCHAAM JE JE WEL EENS VOOR JE KANTOOR-INTERIEUR ALS JE KLANTEN ONTVANGT? Dat is meestal de aanleiding om aan de slag te gaan. Waarschijnlijk heeft je bedrijf de afgelopen jaren een ontwikkeling doorgemaakt en ook door 'het nieuwe werken' is er veel veranderd op kantoor. Heb je behoefte aan  flexibele ruimtes die op de toekomst zijn voorbereid en ingericht kunnen worden voor een (tijdelijke) andere samenstelling van teams?  

PAST HET KANTOOR INTERIEUR NOG WEL BIJ JE MERK? Ziet je bedrijfsinterieur en nog net zo uit als toen je begon? Past het bij jouw medewerkers? Bij jouw branche? Maakt het interieur duidelijk in welke branche jullie werkzaam zijn en straal je uit wat je in je bedrijfsvisie en missie belooft? 

PAST DE BUITENKANT BIJ DE BINNENKANT? Sluit het op elkaar aan? Is de voortuin/binnentuin/parkeerruimte een verlengstuk van het kantoorgebouw? Is er een mogelijkheid om buiten te werken of staan de fietsen in de tuin? 

WERK JIJ BIJ HET LICHT VAN EEN PEERTJE? Goede verlichting op de werkplek heeft echt aandacht nodig. Als je wil dat je medewerkers zich thuis voelen op kantoor, dan moet het ook als thuis voelen. En daar hangen meestal geen TL buizen! De juiste afwisseling van functionele (LED) verlichting op het bureau en gezellig verlichte pauze/praatplekken is daarbij cruciaal. Ik kan helpen met een goede verdeling van basis-, architectonische-, functionele- en sfeerverlichting voor een buitengewone werkplek. 

Als je op 3 van de 4 vragen het antwoord schuldig moet blijven is het tijd voor een inspiratiesessie op kantoor. Samen kijken we naar het kantoor interieur, de verlichting, de kleuren,  de kantoorinventaris, de tuin en bespreken we je wensen. Misschien  is er een quick-fix mogelijk of pakken we het iets groter aan. Maar laten we eerst contact leggen!

CONTACT

 

info@consells.nl | 06-21895301 | Deventerweg 49, 7203 AD Zutphen | KvK 81288654 | BTW ID NL003560212B78
privacy statement     |       Algemene Voorwaarden

 

 
 
 
E-mailen
Bellen
Map
Info
Instagram
LinkedIn